Saturday, September 18, 2010

After Match : Sunderland 1-1 Arsenal

Arsenal main macam siot je tadi. Agak tertekan aku tengok. Lepas fabregas kuar pada minit ke 25, Arsenal dah xtentu arah main. Gol pertama arsenal dijaringkan secara x sengaja pada minit ke 13 apabila pertahanan sunderland cuba membuat clearance tetapi berjaya diblok oleh fabregas dan bola terus menuju ke gol sunderland. Gol yg agak melucukan tapi fabregas mengalami kecederaan hamstring dan terpaksa digantikan oleh Rosicky. Ya, Thomas Rosicky, pemain yg sepak penalti melayang. Sunderland betul2 mengawal permainan di tempat mereka sehinggakan arsenal tidak dapat membuat banyak peluang ke arah pintu gol mereka. Peluang terbaik arsenal untuk menambah jaringan hadir pada minit ke 74 apabila nasri dijatuhkan dalam kotak penalti. Namun, harapkan Rosicky, Rosicky makan padi. Penalti beliau melilau mencari muka penonton yang x bersalah. Aku agak terkesima time tu. Song pulak awal2 dah kene 2 yellow card dan kene buang pada minit ke 55. Dan paling aku geram, serangan terakhir sunderland kira2 minit ke 94, berjaya menghasilkan gol penyamaan melalui rembatan Darrent Bent. Wenger kelihatan amat bengang sekali. Aku yang xde share dalam saham Arsenal pun, merasakan hati aku macam retak menanti masa untuk berkecai. Memang sunderland berhak seri dan ni antara persembahan terburuk arsenal. Sekian saja..Good morning!! walaupun it is not a good morning 4 me.

Rosicky perlu berlatih sepakan penalti

No comments:

Post a Comment