Sunday, October 24, 2010

Arsenal 3-0 Man City


Highlight MOTD -  http://www.mediafire.com/?p678hg7b2ir1s4k
-Ehsan dari amriazmi-

Memang match yang penuh debaran. 1 kad merah,6 kad kuning dan 1 penalti terlepas.Hahaha.

Barisan arsenal seperti yang aku jangkakan pada before match punye post tapi diaby xmaen dan denilson diturunkan.Pada awal permainan city dilihat lebih berbahaya apabila tevez berjaya melepasi pertahanan kiri arsenal dan melakukan hantaran kepada silva. Namun kuisan silva agak lemah dan berjaya ditangkap kemas oleh fabianski. Aku agak bersemangat nak menaip.Menang punye pasal lebih2 lagi 3 gol.


Ok,sambung balik. Minit ke 5,fabregas berjaya mengesan kebocoran pertahanan city dan beliau berjaya menghantar bola  kepada chamakh dengan lorongan yg cantik. Pertahanan muda city,boyata(aku pn xkenal) telah menghalang pergerakan chamakh dan hasilnya dia menerima kad merah seawal minit ke-5 permainan.Dengan 10 pemain city,corak permainan terus berubah dan Arsenal dilihat lebih mudah mengatur serangan demi serangan.Permainan dilihat begitu kasar sekali apabila fabregas sering diterjah oleh pihak lawan.Namun tiada kecederaan serius berlaku.

Minit ke 20, nasri dan arshavin menunjukkan permainan cantik apabila bermain one touch dlm kotak penalti city dan hasilnya, gol pertama arsenal tercipta dengan rembatan kemas nasri.Permainan semakin keras apabila semakin banyak kad kuning dilayangkan dengan 4 dari 6 kad kpd pemain arsenal.

 Gol pertama


Minit ke 41,fabregas dijatuhkan di sudut kotak penalti oleh kompany dan penalti diberikan. Namun, hart berjaya menghalang sepakan penalti fabregas.


Separuh masa kedua, city cuba memperkemaskan corak permainan. Namun gol daripada Song pada minit ke 65 meranapkan semangat city.City memasukkan Adebayor menggantikan Tevez yg dilihat hilang punca dan masih tiada hasil. Wenger pula, menukarkan Arshavin yg kelihatan pancet dengan Rosicky, Fabregas-Walcott dan Chamakh-Bendtner.

 Song penjaring gol ke 2


Percaturan wenger membuahkan hasil apabila Bendtner menyumbat gol ke3 arsenal setelah menerima hantaran cantik dari nasri pada 3 minit sebelum tamat masa permainan.Fabianski dilihat semakin bagus dan kurang kesalahan.Nasri,Fabregas,song mmg mantap.

 Penyudah cantik dari Bendtner


 match malam ni mmg best dan Arsenal naik ke tangga kedua liga berkongsi 17mata dgn city dan MU, 5 mata dibelakang chelsea.Tahniah dan teruskan rentak kemenangan
.aRsENAL bEsT!!!!

No comments:

Post a Comment