Saturday, August 28, 2010

After Match : Blackburn 1-2 Arsenal

Walcott - 20'
Diouf - 27'
Arshavin - 52'

Seperti dijangka, Arsenal menentang sebuah pasukan  ragbi di Ewood Park. Arsenal menurunkan Robin van persie sebagai striker utama bagi memberi rehat kepada Chamakh.Fabregas juga diturunkan dalam kesebelasan utama bagi mengemudi jentera tengah arsenal.Pada separuh masa pertama, arsenal diberi tentangan hebat oleh pasukan tuan rumah yang begitu bersemangat nak mengulangi kejayaan musim lepas menewaskan arsenal.Namun,pada minit ke 20,RVP bijak melorongkan bola kepada Walcott yang berada di sebelah kiri dan walcott bijak mencari ruang untuk melepaskan rembatan ke penjuru kanan gol untuk menewaskan keeper Blackburn,Paul Robinson.Arsenal 1-0.

Walcott meraikan jaringannya bersama RVP dan Diaby

Nampaknya aku perlu mengubah persepsi aku selama ni kat Walcott.Dia makin matang dan bersemangat pulak akhir akhir ni.Syabas Theo Walcott!!

Minit ke 27 tiba,dan kini giliran Diouf,pemain pinjaman dari MU pula menyamakan kedudukan untuk Blackburn 1-1 Arsenal.Pertahanan Arsenal nampak masih goyah dan rapuh juga usang dalam perlawanan ni.Koscielny nampak cam budak baru belajar main bola je.Tension aku tgk.

Sambung separuh masa kedua,Barcary Sagna berjaya melarikan bola melepasi beberapa orang pemain ragbi Blackburn di sebelah kanan,dan Sagna membuat cross rendah ke tengah kotak penalti kepada Cesc Fabregas.Namun, rembatan Fabregas terkena pertahanan Blackburn tetapi bola melantun ke arah Arshavin yang tidak dikawal.Dengan pantas,Arshavin berjaya merembat masuk bola ke gawang sebelah kiri Blackburn seterusnya mendahului 2-1.Kedudukan 2-1 kekal sehingga tamat permainan  seterusnya memberi arsenal 3 mata penuh.Tahniah!!

Arshavin : Si pendek yang laju


No comments:

Post a Comment