Friday, November 12, 2010

Before Match : Everton vs Arsenal


Lawan arsenal kali ni adalah Everton di Goodison Park. Everton xpernah kalah dlm 7 match yang lepas. Fuh, bunyinye macam menggerunkan. Mungkin pada perlawanan ni, kita patut expect seri je namun masih berharap kemenangan memihak kpd Arsenal untuk memintas man utd jika kalah/seri pada aston villa.

Tim cahill adalah midfield paling berbahaya Everton, pemain yang suka bertinju dengan bendera corner.Arsenal perlu mendominasi sepenuhnya bahagian tengah jika berhasrat untuk terus mengekalkan rentak kemenagan.

 Jangan bagi mamat ni berkuasa kat tengah padang

Line-up yg aku harapkan:

Fabianski
Sagna-Squillaci-Djourou-Clichy
Fabregas-Song-Wilshere
Nasri-Chamakh-Arshavin

Nasri telah pun pulih dari kecederaan dan dijangka akan diturunkan dalam kesebelasan utama game ni.Dan dengar cite jugak, Gibbs pun dah pulih.Aku nak sangat Nasri main kat kanan dan Arshavin kat kiri.Baru berbisa.Walcott, sorry la.Ko jadi pemain simpanan je.Aku xberape minat ngan walcott sebab:

1)passing xtepat
2)xpandai mengecek bola
3)sagna akan jadi kurang efektif sebab xdpt cross bola

Kelebihan walcott;
1)Laju
2)Boleh shoot ke gol

Kecergasan fabregas amat ditagih oleh arsenal kerana fabregas kelihatan kurang menyengat pada beberapa perlawanan yg lepas.Jika fabregas in form , nasri dan arshavin main baik,xmustahil 3 mata penuh boleh diraih Arsenal.

Selamat malam semua and tq for reading this blog!

No comments:

Post a Comment