Friday, November 5, 2010

Robin Van Persie (RVP)

Seperti anda sedia maklum, RVP adalah player Arsenal yang paling senang cedera dan mengambil masa yg lama untuk kembali pulih. Beliau sering cedera ketika bermain untuk pasukan kebangsaan nya, Belanda dan baru2 ni telah diketepikan selama 9minggu akibat kecederaan yg sama. Van Persie dijangka sudah boleh  turun berlatih sepenuh masa dan mungkin akan boleh bermain pada pertengahan November.

Namun, jurulatih Belanda telahpun menyenaraikan RVP untuk perlawanan persahabatan yang aku rasa sangat xpenting dan sangat berisiko untuk van persie cedera lagi. Arsenal hanya menggunakan khidmat beliau baru beberapa perlawanan je musim ni dan ini sangat xbagus.

Wenger sangat xsetuju dengan tindakan jurulatih Belanda,Bert van Marwijk yang sering menggunakan khidmat van persie. Tau r RVP hebat, tapi agak2 r.


Pemain kidal ni memiliki sentuhan penyudah yang sangat baik dan mampu membuat banyak assist gol untuk rakan sepasukan. Aku x sabar nak tengok van persie kembali beraksi untuk Arsenal walaupun 10minit.Cepat sembuh.

1 comment:

  1. Macam mne la player2 ni cpat sgt pulih dr cedera pastu injured lg...lme2 rosak la jgak.

    ReplyDelete